پايگاه خبري سلام پرس

شمایل

خطرات عبور کمربندی از وسط شهر دورود

قرار گرفتن شهرستان دورود در مسیر جاده ترانزیت شمال و جنوب سرمایه گرانبهایی است که باید با بر نامه ریزی قدر این مزیت را بدانیم و از این عامل برای ترقی و پیشرفت شهرمان استفاده کنیم. اما هم اکنون این نعمت با ارزش خود مشکل ساز شده است. کمربندی از وسط شهر دورود می گذرد، یعنی هزاران ماشین سبک و سنگین از وسط شهر ما عبور می کنند و این امر مشکلات زیر را به دنبال دارد:
1- خطر تصادفات چند برابر شده است: در واقع شهر دورود به جای آنکه مکانی مناسب و امن برای زندگی مردم باشد تبدیل به جولانگاه ماشینهای سبک و سنگینی شده است که متعلق به شهر ما نیستند و لزومی ندارد شهر ما محل تاخت و تاز آنها باشدو لزومی ندارد شهر ما محل تاخت و تاز آنها باشد. دانش آموزی که هر روز باید از خیابان اصلی شهر عبور کند وپدری که برای امرار معاش باید هر روز پیاده یا سواره به محل کارش برود و مادری که دست بچه خردسالش را گرفته و می خواهد خرید خانه را انجام دهد و پیرزن یا پیرمردی که می خواهد در شهر گشتی بزند ناگهان با با ماشین های غول پیکری مواجه می شوند که بعضا راننده آنها به خاطر مسیر طولانی خواب آلود است و چرت میزند. خانواده های دورودی تصادفات و مصیبتهای دردناکی از این ماشینهای عبوری تجربه کرده اند. آیا هنوز وقت آن نرسیده که برای انتقال کمربندی به خارج شهر فکری بکنیم؟ اگر کمر بندی به خارج شهر انتقال یابد میزان تصادفات بسیار کمتر می شود و خیابانهای شهر ما امن تر و مطمئن تر می شوند. (بسیاری از این تصادفات بخاطر آن رخ می دهد که ماشینهای سنگین جلوی دید عابرین پیاده رانندها و موتور سوارها را می گیرند.)
2- آلودگی شهر: تردد هزاران اتومبیل سبک و سنگین از وسط شهر دورود آلودگی صوتی و هوا را به دنبال دارد. بعلاوه وجود کمربندی در داخل شهر موجب شده است که خیابان اصلی شهر دورود به جای آنکه مغازه های آن مایحتاج شهروندان دورودی را تامین کند مکانیکی ها و صافکاریها و تعوبض روغنی ها و… علاوه بر آلوده نمودن خیابان اصلی چهره و نمای نامناسبی از به شهر ما داده است. ما قبول داریم که کمربندی می تواند منبعی برا اشتغال و امرار معاش مردم باشد اما جای کمربندی و صنایع آلوده کننده آن در خارج شهر است نه وسط شهر.
3- مسئله امنیت: تردد هزاران راننده ناشناس و عبوری از وسط شهر ما بدون هیچگونه نظارت خطرات امنیتی برای خانواده ها بدنبال دارد. دختر دانش آموز یا خانمی که می خواهد از انگشته به میدان فرمانداری بیاید منتظر تاکسی در کنار خیابان می ماند ولی آیا هیچ تضمینی وجود دارد که ماشینی که در کنار او توقف می کند تاکسی داخل شهری و تحت نظارت تاکسی رانی دورود باشد؟
قرار گرفتن در مسیر تهران- خوزستان و خوزستان- اصفهان نعمت ارزشمندی برای شهر ماست که با برنامه ریزی صحیح از جمله انتقال کمربندی به خارج شهر منبع خیر و برکت خواهد شد. انتقال کمر بندی به حاشیه شهر موجب زیبایی و امنیت و خلوت شدن خیابانهای ما میشود و فضا برای گسترش بازار دورود را فراهم می نماید و بطور کلی شهر دورود را برای زندگی مناسب تر می گرداند.
از مسئولان محترم دورود از جمله 1- جناب آقای رشنو فرماندار بومی و 2- آقای منوچهر حاجیوند شهردار دورود و 3- ریاست محترم راه و ترابری دورود (درقالب رفع نقاط حادثه خیز و با جذب بودجه خاص وزارت راه و ترابری) انتظار داریم در راستای وظیفه مقدس خدمت رسانی انتقال کمربندی به خارج شهر دورود را در دستور کار خود قرار دهند. مسئول خوب کسی نیست که فقط به دنبال کارهایی باشد که جلوی چشم مردم است (مثل رنگ کردن جدولها و زدن پلاکاردهای تبلیغی در خیابانها که البته مخالف آنها نیستم) بلکه اگر به سراغ معضلات بزرگ مردم رفت کار بزرگی انجام داده است. می گویند شکار شیر سخت است اما اگر موفق شدی می گویند شیر را شکار کردی.
اسفندیار خدایی
Advertisements

دسته‌بندی شده در: Salam Press

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

صفحه‌ها

مه 2008
ش ی د س چ پ ج
« آوریل   ژوئن »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: